Hasít a 10 éves Totalcar

2010-04-19

Az Old Timer Expóval összekötve ünnepelte 10. születésnapját autós magazinunk, a Totalcar. „Élőben más, nagyon más. Körülbelül olyan a különbség, mint a mézes bödönt kívülről nyalogatni, vagy belekóstolni” – írta a rendezvényről nagyon találóan Stump András. Ügyfeleinkkel együtt mi is szájtátva bámultuk az old timereket, hallgattuk a Totalcarosok beszédét, majd elfogyasztottuk a finom ebédet és tortát, amit maga a szerkesztőség szolgált fel.

Bende Tibor beszédet mond, háttérben a Totalcar szerkesztősége

Níno Karotta (Bazsó Gábor)

A Fastbride csapata: Szeder Péter, Szitás Gabi, Makai Krisztina

Fáber Dávid, Expressz

„Vezető” sales csapat: a volánnál Ihász Ingrid,
a hátsó ülésen Kenessey Adrien és Horváth Bori

Balra: Balázs Viktor, középen: Winkler Róbert, jobbra: Vályi István

Varga Zoltán, Pangalaktik, Papolczy Zsófi, Carnation,
Horváth Bori, Kenessey Adrien, Flórián Bence, CEMP Sales House

A Totalcar tortát vágja: Winkler Róbert, segíti: Bende Tibor

Hol tart most a Totalcar?

„Több fronton is csatákat veszítettek az utóbbi időben az autós lapok. Az olvasottság évek óta folyamatosan csökken, a hirdetési piac pedig szinte összedőlt a fejük felett.” – írja a Kreatív az autós sajtóról. A folyamat mélypontját a tavalyi év jelentette, amikor is a válság egyik legnagyobb vesztese az autós szektor lett, amely a teljes listaáras reklámköltését 40%-kal csökkente, s online területen is 17%-os büdzsé vágást hajtott végre.

Örömmel jelentjük, hogy a Totalcar mindebből semmit sem érzett meg, sőt 2009-es éve a print kiadványokéval teljesen ellentétesen alakult: napi átlagos egyedi látogatószámban 14%-os, net-net hirdetési bevételben pedig 12%-os növekedést ért el 2008-hoz képest.

Forrás: CEMP Sales House

A fenti grafikonon látható, hogy bár a Totalcar is kevesebb hirdetési bevétellel számolhatott azokban a hónapokban, amikor a teljes display reklámpiac is gyengélkedett, éves szinten összességében a válság ellenére is tudott növekedni. Ha pedig 2009 és 2010 első negyedévét hasonlítjuk össze, közel 58%-os bővüléssel számolhatunk a Totalcar net-net hirdetési bevételeiben.

Forrás: Webaudit, összes látogatószám, napi átlag havonta,
2008. jan. 1. – 2010. márc. 31.

A Totalcar nem csupán net-net árbevételét, de átlagos napi egyedi látogatószámát is növeli évről évre. Ha a 2009 és 2010 első negyedévi napi átlagos egyedi látogatószámot tekintjük, akkor 15%-os növekedéssel számolhatunk.

Hirdetnék