Az Indamedia 2023-ban megszilárdította pozícióját a podcast piacon

2024-01-23

Az Indamedia csoport nagy hangsúlyt fektet a podcast-üzletág fejlesztésére és a kínálat színesítésére – ennek köszönhetően több mint 3 milliós összhallgatottsággal zárta a tavalyi évet. A portfólió legnépszerűbb podcastje a Totalcaron futó Égéstér, amely egy év alatt csaknem egymilliós hallgatottságot ért el.

Sikeres és mozgalmas évet zárt az Indamedia: több kiadványa, így az Index és a Femina is őrzi piacvezető pozícióját, több kiadvány megújult, valamint a konferencia és podcast-üzletág is jelentős eredményeket hozott az elmúlt egy évben.

Az Indamediához tartozó kiadványok közül jelenleg hét – az Index, az Economx, a Femina, a Dívány, a Totalcar, a We Love Budapest és a PORT.hu – büszkélkedhet podcast produkciókkal. 2023 év végére összesen 22 podcast-sorozatot tudhatott magáénak a cégcsoport, amelyek összesen több mint 3 milliós hallgatottságot* értek el az előző évben.

A Betone közreműködésével készülő podcastok összesített lejátszási adatai alapján elmondható, hogy 2023 a podcast éve volt az Indamediánál, gyártásban és hallgatottságban is a legerősebb évet zárta tavaly a cégcsoport.

„A hallgatottsági eredményeken túl büszkék vagyunk rá, hogy a szerkesztőségeink olyan alkotóműhelyek, melyek a kimagasló látogatottságú lapok mellett jobbnál jobb műsorötleteket is kidolgoznak és megvalósítanak. A podcast nagyon fontos márkakiterjesztés kiadványaink számára, ahogyan a könyvkiadónk és a rendezvény-üzletágunk is ezt a küldetést teljesíti. 2023-as sikereink azt jelzik számunkra, hogy közönségünknek az egész év során érdekes és értékes tartalmat, kapcsolódási pontokat tudtunk kínálni. Folytatjuk a megkezdett munkát: fontos témákkal, ismert arcokkal több új produkció indítását tervezzük. Annyit elárulhatok, hogy az idei első podcast-sorozatot a Femina jegyzi, és hamarosan a közönség is megismerheti” – mondta Abonyi Bernadett, az Indamedia vezérigazgató-helyettese.

2023-ban 6 új podcastet indított az Indamedia csoport. Az évet a portfólió legfiatalabb tagja, a We Love Budapest kulturális életmódmagazin indította a Pesten innen, Budán túl című produkcióval. A műsor olyan különleges hangulatú városrészeket mutat be, mint a Csikágó, a Csarnoknegyed vagy a Kiskína. Az epizódokhoz egy összefoglaló és térképes sétaútvonal is készül online cikkek formájában, így a hallgatók az epizódok meghallgatása után bejárhatják a környékeket. A Dívány kultúrtörténeti podcastje, az Időutazók a divatot, a nő szerepét, a gasztronómiát, a gyógyítást és a családi életet idézi fel és mutatja be a múlt és a jelen szemszögéből. Az Indamedia gazdasági portálja, az Economx két új podcasttal is jelentkezett: az egyik a gazdasági krízisekkel foglalkozó Krach, tele gazdaságtörténeti érdekességekkel. A másik a Big Picture gazdasági edukációs sorozat. Mindkettőt elismert közgazdászok, kutatók, egyetemi tanárok és cégvezetők közreműködésével készítik. Az Index szintén két új podcastot indított tavaly: a Konkrétan Rónai Egonnal – ahogy az elnevezéséből is kiderül – Rónai Egon Prima Primissima-díjas újságíró vezeti; magyar politikusokkal vagy közéleti személyiségekkel olyan aktuális témákról beszélget, amelyek meghatározzák a közvéleményt és így az emberek mindennapjait. A könnyedebb hangvételű Ma is tanultam valamit műsorvezetői pedig olyan időtálló kérdésekre keresik a tudományos magyarázatot, mint a fogyókúrák és különféle diéták, de szó esik a notórius későkről, a Z és alfa generációkról, valamint a szerelem biokémiájáról is. A leghallgatottabb epizódban a szorongás ellenszeréről beszélgetett a két ismert műsorvezető, Tapasztó Orsi és Jocó bácsi.

Az Indamedia-portfólió leghallgatottabb postcast produkciója a Totalcaron immár 12 éve futó Égéstér, amely tavaly 990 ezres hallgatottságot könyvelhetett el.

* Forrás: Megaphone, 2023. január 1. - december 31.

Borítókép: Pixabay

Hirdetnék